Dansen dansen dansen

17 juni 2016 - New York City, Verenigde Staten

Het is weer is tijd voor een update ;-) De afgelopen week heb ik heel veel lessen gevolgd bij Broadway Dance Centre (BDC). Het is erg leerzaam allemaal en ik voel nu al dat ik aan het groeien ben als danseres. Vaak word ik ook wel gekozen bij de groep die het dan moet laten zien, dus dat is wel een boost voor m'n zelfvertrouwen.

Sommige lessen zijn niet heel anders dan ik Nederland, maar soms weer wel. Ik had bijvoorbeeld een hiphop les gevolgd en deze stijl vond ik wel erg moeilijk. Het was met gliding (dat is wat MJ altijd doet, moonwalk bijvoorbeeld) en isolaties. Dus waving enzo. Dit vond ik echt super vet om te zien, maar ik kon het niks van hahaha.

Wat ik ook wel een interessante les vind om te vertellen was een contemporary les. Het begon al heel anders, want we moesten ons aan elkaar voorstellen voordat we begonnen met de les. Dit gaf al wel een fijnere sfeer gelijk. Daarna kregen we een choreo met een stoel aangeleerd. Vervolgens moesten we de choreo doen, maar dan zonder stoel. Dus je moest nu zelf invullen hoe je dit ging doen. Dit vond ik wel lastig, maar een hele goeie leerschool. Ik moet namelijk heel erg aan mijn improvisatie werken. Ik kan vrij goed dingen na doen en doen wat er gevraagd wordt, maar eigen inbreng vind ik soms wel lastig. Dit heeft er ook misschien mee te maken omdat dit mij ook zo is aangeleerd altijd, dus nu ben ik deze cirkel aan het doorbreken en creëer een eigen 'ik'.

Verder heb ik ook weer wat mensen ontmoet. Eergister ben ik wat wezen drinken met een paar mensen die ik leerde kennen via Evy. Het was zeker gezellig en ik merk dat contact maken eigenlijk heel makkelijk gaat.

Zo ook een andere avond. Toen dacht ik laat ik is alleen naar een kroegje gaan en daar wat drinken. Toen kwam er een spontane vrouw van rond de 40 naar me toe en vond dat ik een erg leuk shirt aan had. Ze vroeg waar ik deze had gekocht. Zo begon eigenlijk een gesprek en hebben we elkaar toegevoegd op fb. Ze was er maar voor 2 dagen, want haar dochter zat in een basketball team op hoog niveau. Dit soort ontmoetingen vind ik altijd erg leuk, zo spontaan en uit het niets.

Even iets heel anders. Alles is hier suuuuuper duur. Ook als je boodschappen wil doen in de supermarkt. Wat dat betreft is alles in Nederland echt heel goedkoop. 1 pot pindakaas is ongeveer $4 en een heel brood ook zo rond die prijs. Ik snap niet dat mensen hier kunnen leven haha.

Qua culturele gelegenheden ben ik naar The rockefeller geweest. Dit was eigenlijk een beetje zonde van m'n geld, want ik was al naar de Empire geweest. Een kleine tip dus van mij, mocht je naar NY gaan, doe dan gewoon 1 van de twee torens. Het uitzicht is super mooi, maar als je op 1 toren bent geweest dan heb je het ook wel gezien ;-) Eeeeen je kan beter in de avond gaan, want dat zie je de stad met allemaal lichtjes. Dat lijkt me echt super gaaf! Dit heb ik nog niet kunnen meemaken, dus wie weet.

Wat er verder nog op de planning staat. Vandaag ga ik een aantal danslessen volgen. Morgen heb ik een workshop van een danseres die in de clip zat van Justin Bieber 'Sorry'. Zaterdag is ook de mermaidparade waar ik met Evy en die vriendengroep heen ga. Zondag ga ik naar de musical Chicago. Jeeeeh. Daar heb ik zoveel zin in! En als ik het red, dan ga ik daarna nog naar een voorstelling via Amy. Dus ik ben benieuwd. Ik zal laten weten hoe het was :-)

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Yolande:
    17 juni 2016
    Echt super Lisa
    Fijn dat je zoveel leert en er van geniet.
    Tot over een week. Xxxxxx
  2. Sonja:
    18 juni 2016
    Wat heb je weer veel meegemaakt lies! Wat gaaf dat je zo vaak wordt gekozen om wat goed te doen. Dit zegt zeker iets over jouw kwaliteiten! En goed dat je besef krijgt dat je de cirkel moet doorbreken. Je leert onwijs veel in ny heb ik zo het idee!
    You go girl
  3. Lisa:
    18 juni 2016
    Aaahw dankjewel Son! Ik merk zeker dat ik groei. Gister deed ik 4 lessen achter elkaar (6uur dus) om mezelf uit te dagen. Ik heb t overleefd haha. Op deze manier doe ik meer dingen om mezelf uit te dagen.
    En verder iedereen bedankt voor de leuke reacties :-)
  4. Saskia:
    19 juni 2016