Big City!

8 juni 2016 - New York City, Verenigde Staten

Mijn allereerste dag in de grote geweldige stad zit er alweer op. Het eerste wat ik ging doen was een stukje wandelen. Ik woon vlakbij Union Square, dus alles is echt mega dichtbij. Vanaf hier kon ik de metro pakken naar Time Square, dit is maar liefst 4 haltes. Amy (mijn huisgenoot) vertelde dat je in de buurt ook een fiets kan huren, dus ik ga ook gewoon een keertje fietsen naar Time Square, geweldig toch!

Ik heb een metro kaart aangevraagd voor de hele week, dus ik kan nu onbeperkt reizen voor maar $33. Ik haalde het eerst maar voor één week, want alles is zo dichtbij, dus ik weet niet hoe vaak ik het nodig heb. De prepaid kaart is nog niet gelukt. De tijd ging zo snel en had er niet echt de tijd voor haha, hoe is het mogelijk.

Toen ik aan kwam op Time Square toen zag ik alle hoge gebouwen en mega grote reclameborden. Ik keek m'n ogen uit en liep maar 1min. rond voordat ik een tourbus zag. Dit was perfect om de buurt een beetje te verkennen! Dan weet ik tenminste een beetje waar ik ben. Ik nam het hele pakket en was $80 kwijt. Hiermee ga je downtown, uptown, het empire statebuiling in, het statue kan je bekijken en nog veel meer. Ik vond het een goeie deal! Je kan drie dagen met de bus. Het systeem is als volgt: hop on hop of. Dus als je ergens uit wil stappen dan kan dat, elke 10min. rijdt er weer een bus dus kan je weer opstappen en verder gaan. Hier was ik de hele dag mee bezig en ben nog steeds niet klaar.

Ik ben op het Empire State Building geweest. WAUW! Wat was die geweldig om te zien zeg. Ik had het ook wel graag in de avond willen zien, ik denk dat je dan al helemaal je ogen had uitgekeken. Het was best spannend om zo hoog te gaan, de lift stopte gewoon niet haha

Bij het Empire State Building stond ook een karretje met informatie over alles wat je kan doen in New York. Mijn ogen landde op het blaadje van Chicago en ik vroeg gelijk aan de man (Byron heet hij) waar ik een kaartje kon kopen. Dit kon niet bij hem, maar via Groupon was het de goedkoopste manier vertelde hij. Ik kan het niet vinden op Groupon, dus kijk nog even verder, maar wil er sowieso heen!

We raakten steeds meer aan de praat en hij vroeg zelfs of ik mee uit wilde gaan! Dit leek me erg leuk, maar het feestje was in Brooklyn en ik ken het daar niet en hem ook niet, dus uiteindelijk leek het me niet zo'n goed idee. Misschien een andere keer :P

Op de hoek van Empire waren allemaal eettentjes waar ik even ging lunchen. Hier kwam ik een Chinees meisje tegen en zo werd de lunch heel gezellig. We hebben fb en email uitgewisseld, dus misschien zie ik haar ergens nog deze week.

Na de lange dag ging ik terug naar Union Square en hier bleek alles ook nog te leven. Er was een hele groep van de Hare Krishna. Hier kwam ik in gesprek met een man van de groep. Hij wilde mij een boekje verkopen, die ik uiteindelijk maar gekocht heb. Hij was namelijk erg vriendelijk en ik vond het wel interessant dat hij vertelde dat iedereen vegetariër was van de groep. Ik vertelde hem dat ik veganist wilde worden, maar dat ik het soms wel lastig vond. Hij zei dat veganist uiteindelijk niet goed voor je is, want je hebt vitamine B12 nodig. Vanwege die reden had hij zijn eigen koeien! Dit vond ik erg bijzonder om te horen. Hij zorgt erg goed voor ze, ook als ze geen melk meer geven. Dit is natuurlijk wel lastig als je in een stad woont, dus vandaar dat hij niet in de stad woont. Hij houdt wel erg van een stad en komt dan ook geregeld naar hier. Verder vroeg hij nog of ik naar een festival kom zaterdag. Ik weet nog niet of ik dat ga doen, want het geloof wat zij hebben bevalt me niet helemaal. Vind het te extreem voor mij, maar in ieder geval lief dat hij het vroeg.

Over veganisme gesproken, hier in New York hebben ze best wel veel vegan restaurants. Ook op de hoek van waar ik woon, dus daar ben ik gisteravond even iets gaan eten. Echt ideaal! Mijn huisgenootje vertelde dit, want zij is zelf al 15 jaar veganist. Echt super! Ook vertelde ze mij waar alle dansscholen zijn, dus daar ga ik nu even heen! :-)

1. Sonja:
    8 juni 2016
    Je hebt heel wat meegemaakt op je eerste dag! Leuk!
  2. Elza:
    leuk liesje!!!
  3. Elza:
    8 juni 2016
    niet met vreemde mannen meegaan btw!!
  4. Yolande:
    Veel gedaan al hoor.