Vertrek en aankomst New York

7 juni 2016 - New York, New York, Verenigde Staten

Daar gaan we dan. Op naar een avontuur wat ik helemaal zelf ga doen. Toen ik eenmaal ontdekte dat ik op 6-6-2016 ging vliegen kwam de spanning wel de hoek om kijken. Gelukkig is alles toch goed gegaan…

Het begon allemaal in het vliegtuig. Ik kwam naast een Amerikaan te zitten die gelijk een praatje met me maakte. Ik voelde me op m'n gemak en stelde ook veel vragen waardoor zijn hele levensverhaal tevoorschijn kwam. Hij kwam namelijk van zijn vriendin uit Duitsland, waar hij nu mee is verloofd, maar hij heeft nog een vrouw en kinderen in Amerika. Hij wist niet wie hij moest kiezen. Een heel gedoe, maar erg interessant. Hier kwam ik mijn vlucht wel mee door.

Over de vlucht gesproken, deze was erg goed geregeld! Ik kreeg meerdere malen wat te eten en het drinken was ook gratis. Alles was perfect verzorgd.

Vervolgens kwam ik aan op JFK en moest ik een paar keer door de douane. Er was mij verteld dat ze erg streng zijn en dat ik me daar maar niks van moest aantrekken. Het tegendeel was waar. Ik had gewoon een heel gezellig gesprek met die man haha. Dit gaf me echt een fijn en welkom gevoel.

Nu ik mijn koffer had en ik door alle douane was gekomen moet ik nog naar het appartement. Dit was het enige dingetje wat ik spannend vond, maar het ging allemaal zo makkelijk! Er stond heel groot travel information, dus daar ging ik in de rij staan. Vervolgens vroeg een man aan mij waar ik heen moest. Toen ik dat vertelde zei hij tegen mij en meerdere mensen dat we moesten meekomen naar de shuttlebus. Van mijn lieftallige vriendje had ik gehoord dat ik ook met de shuttlebus moest gaan, want dan ga je direct naar de plek van bestemming. Twee uur later was dit ook gelukt! Ik werd voor de deur afgezet dus dat was ideaal. Het enige wat alleen niet lukte was pinnen, dus ik mocht de man uiteindelijk €15 geven ipv $25.

Het appartement is perfect! Ik ging alles gelijk even netjes indelen en me opfrissen. Toen ik dit vervolgens had gedaan ging ik ergens dineren vlakbij het appartement. Aangezien het tijdsverschil 6uur is en ik de nacht voor de reis bijna niet had geslapen ging ik maar vroeg naar bed.

Vandaag is mijn eerste echte dag in New York en het volgende staat op de planning:

- ergens ontbijten.

- subway pas aanvragen

- prepaid aanvragen

- Alvin Ailey en Broadway dance centre bezoeken

- dansles volgen op beide scholen

Genoeg te doen dus. Ik hou jullie op de hoogte!

1. Sonja:
    7 juni 2016
    Leuk om te lezen lies! En fijn dat alles zo goed is verlopen en je een welkomsgevoel kreeg bij binnenkomst van Amerika!
  2. Manon:
    7 juni 2016
    Super leuk ! En heel chill dat het tot nu toe is mee gevallen lekker dansen jij enjoy xx
  3. Saskia:
    8 juni 2016